поиск в интернете
расширенный поиск
Иу лæг – æфсад у, дыууæ – уæлахиз. Сделать стартовойНаписать письмо Добавить в избранное
 
Регистрация   Забыли пароль?
  Главная Библиотека Регистрация Добавить новость Новое на сайте Статистика Форум Контакты О сайте
 
  Навигация
Авторские статьи
Общество
Литература
Осетинские сказки
Музыка
Фото
Видео
  Книги
История Осетии
История Алан
Аристократия Алан
История Южной Осетии
Исторический атлас
Осетинский аул
Традиции и обычаи
Три Слезы Бога
Религиозное мировоззрение
Фамилии и имена
Песни далеких лет
Нарты-Арии
Ир-Ас-Аланское Единобожие
Ингушско-Осетинские
Ирон æгъдæуттæ
  Интересные материалы
Древность
Скифы
Сарматы
Аланы
Новая История
Современность
Личности
Гербы и Флаги
  Духовный мир
Святые места
Древние учения
Нартский эпос
Культура
Религия
Теософия и теология
  Строим РЮО 
Политика
Религия
Ир-асский язык
Образование
Искусство
Экономика
  Реклама
 
 
7. ДИГОРИ ЗÆРОНД ЗАР
Автор: 00mN1ck / 26 ноября 2007 / Категория: Историон æмæ тохы зарджытæ
Дигорæ авд сабати авд æмбурди кодтонцæ Мæцутæмæ;
Се 'мбурд адтæй унафти тухæй:
Бафони æфцæгбæл æвцæггæс ниввæрæи, нæхе гъæуай кæнуни туххæй.
Тæрсæн кæсæги Биаслантæй.
Фурæокъæдтаг-Дигор Хъабан нигъгъæр кодта:
«Сумахæн æвцæггæс ка бацæуа,
Уæхæн лæг мæммæ æрцудæй иуазæг,
Мазайраг, æ ном Бадели».
Уобæл Задæлескон Текъойти Лало загъта:
«Цæугутæ уодзæнæй,
Фал нин цæбæл ниллæудзæнæй, уой нин зæгьæ ?»
«Ракордзæнæй, зæгъгæ, хæдзаразй далис Дигорæй».
Текъойти Лало ин загъта:
«Мах хæдзарæн далис нæ бафетдзинан,
Фал ин бафетдзинан хæдзарæн гудун афæдзи-афæймæ».
Уобæл исарази æй Бадели Дигорæн.
Дигорæмæ 'йеунæг рауæнбæл алтæй æрбацæуæн Бафони æфцæг-бæл.
Йеци рауæн Бадели бакуста Дигорæн æвцæггæсæй хæдзарæн гудунбæл афæдзи-афæймæ.
Афæй ку фæиæй, уæд Дигорæбæл исдонг анз искодта,
Æма Бадели æ хæдзарæн гудун хæдзарæн далисæй райивта.
Йеци бонæй фæсдæмæ Бадели Дигори асдæу цæргæ байзадæй,
Уæд Баделиæн æртæ лæхъуæни райгурдæй:
Хъубади 'ма Туйгъан æма Абисал.
Дигорæмæ Уæрæсеæй киунугæ иссудæй:
«Йеу æртæ битдзеуи нæмæ радтетæ,
Не 'взагæй куд исахуронцæ, уотæ».
Уомæй æнахургонд адæм тарстæнцæ,
Алкедæр æ битдзеуи фесæфун æнгъалдта.
Уæд Бадели загъта:
«Æз ратдзæнæн Дигори сæрбæл ме 'ртæ битдзеуи».
'Ма Бадели ракурдта Дигорæй,
Æ бидзеутæ Дигори сæрбæл ке «фесафта», уой туххæй фæдкæ:
Басилти — хай,
Коууадзæни дæр — хай,
Хист кæнгæй дæр, кизгæ æрветгæй дæр — хай.
Уæд Баделиæн æ фурттæ Уæрæсеæй иссудæнцæ ахургондтæй
Дигори æнахурганд адæми астæумæ.
'Ма син тухæ кæнун байдæдтонцæ.

Радзырдта йæ Дзæукъаты Дзæрæхмæты фырт Цицеу, 6 февраль 1927 аз Чырыстонхъæу. Ныффыста йæ Толасты Андрей.
ЦИНИИ-йы архив, фольклор № 15, папкæ 82, ф. 333—334.


«ИРОН АДÆМЫ СФÆЛДЫСТАД». Фыццаг том. Салæгаты Зоя. Орджоникидзе 1961.

при использовании материалов сайта, гиперссылка обязательна
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
  Информация

Идея герба производна из идеологии Нартиады: высшая сфера УÆЛÆ представляет мировой разум МОН самой чашей уацамонгæ. Сама чаша и есть воплощение идеи перехода от разума МОН к его информационному выражению – к вести УАЦ. Далее...

  Опрос
Отдельный сайт
В разделе на этом сайте
В разделе на этом сайте с другим дизайном
На поддомене с другим дизайном


  Популярное
  • Из истории образования фамилий у осетин
  • Арфа Сырдона: закавказские параллели
  • Аниматические и анимистические представления в нартовском эпосе осетин
  • Детские воспоминания о Великой Отечественной войне в пространстве современной устной истории
  • Рецензия на работу Алана Резоевича Чочиева «Формирование этноса осетин: ir-iron с неолита Анатолии до – alan-as в процессах государствообразований Евразии»
  •   Архив
    Май 2020 (5)
    Апрель 2020 (2)
    Март 2020 (3)
    Февраль 2020 (11)
    Январь 2020 (3)
    Декабрь 2019 (7)
      Друзья

    Патриоты Осетии

    Осетия и Осетины

    ИА ОСинформ

    Ирон Фæндаг

    Ирон Адæм

    Ацæтæ

    Список партнеров

      Реклама
     liex
     
      © 2006—2020 iratta.com — история и культура Осетии
    все права защищены
    Рейтинг@Mail.ru